luni, 25 iunie 2012

Tort Pavlova cu zmeura

In zilele ce au trecut a fost atat de cald incat numai de prajituri nu ne ardea. Cu Pavlova insa,  lucrurile stau altfel: este usoara, pufoasa si racoroasa. Seamana cu balerina dupa care a fost numita.
Mai intai am pregatit tava de copt. Am desenat o forma rotunda hartia de copt, pentru a ma ghida la asezarea blatului.

Apoi am sters bolul cu putina zeama de lamaie pentru a-l degresa. Am batut 4 albusuri cu un praf de sare circa 10 minute pana cand spuma devine tare si lucioasa. Am adaugat apoi 250 gr zahar amestecand treptat inca circa 10 minute. La final am mai adaugat o lingurita de otet si o lingura de amidon. Spuma obtinuta am pus-o la copt, dupa ce am modelat-o sub forma unui blat de tort.

Blatul l-am pus la copt petru circa o ora si un sfert la 100-120 grade. Nu trebuie ca focul sa fie prea puternic, pentru a nu carboniza bezeaua. La final, ultimele 10 minute am marit temperatura la 150 gr pentru a-i da culoare blatului. L-am lasat la racit in cuptor. 

Am adaugat  peste blat 300 gr frisca batuta si 400 gr zmeura. Se poate face insa cu orice fel de fructe, dupa gust.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu