vineri, 9 septembrie 2011

Ficat cu piure picant, rondele de ceapa si mere caramelizate

Chiar daca pare un titlu foarte complicat, in realitate, reteta poate fi facuta usor daca se urmareste pas cu pas. Dureaza circa o ora, o ora si un sfert, dar nu are un grad mare de dificultate.
Reteta am gasit-o intr-o revista mai veche si am pregatit-o Pisoiului intr-o seara cand nu era acasa, ca sa ii fac o surpriza.
Deci, daca pana si eu m-am descurcat, sigur o puteti face si voi.


Am ales 5 cartofi de marime medie, i-am curatat, i-am taiat bucati si i-am pun la fiert in apa cu sare.
Intre timp, am curatat 3 mere de coaja, le-am taiat rondele sau felii- cum am reusit :) si le-am stropit cu suc de lamaie.
2 cepe albe le-am curatat si le-am taiat, apoi le-am pudrat cu faina.
Bucatile de ficat de vita le-am spalat si le-am taiat, apoi le-am spalat din nou, le-am sters cu servet de hartie, le-am piperat,  le-am dat prin faina si le-am pus la prajit in ulei. Cand au fost gata, le-am scos pe un servet de hartie.

Separat, in alta tigaie, am prajit in unt rondele de mar, pana au devenit aramii. In 2 linguri de ulei incins am prajit rondele de ceapa, apoi le-am scos pe un servet de hartie.

Cand toate au fost gata, am pregati piureul. Am scurs de apa cartofii, apoi am facut un piure cu cateva cubulete de unt, putin lapte, sare, piper si coriandru pentru a fi putin mai picant si aromat.

Farfuria am pregatit-o in urmatorul fel: am luat o forma de taiat aluat- pentru gogosi, in care am pus piure, pentru a obtine turnuletul din fotografie, am pus o bucata de ficat de vita, cateva rondele de mar si cateva de ceapa.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu