vineri, 20 iulie 2012

Parfait cu zmeura

Parfait-ul este o inghetata usoara si potrivita unei zile de vara. Reteta de baza este extrem de usoara si poate fi adaptata usor, prin adaugarea de fructe, cacao, siropuri, etc.


Reteta pe care v-o prezint am folosit-o pentru doua portii- nu de alta, dar am pregatit desert pentru 25 persoane, colegi si prieteni cu care am fost la un gratar. Asadar, daca doriti sa o preparati, va recomand sa reduceti cantitatile la jumatate.

Am pus la fiert 200 ml apa cu 300 grame zahar.
Intre timp, am batut 4 albusuri spuma intr-un bol sters in prealabil cu zeama de lamaie, pentru degresare.


Cand siropul a fost gata, l-am turnat in fir subtire peste spuma de albusuri amestecand incontinuu.  Atentie, trebuie sa amestecati continuu cu mixerul, circa 10-15 minute, la viteza medie sau mare pentru incorporarea corecta a siropului.

Daca nu reusiti sa incorporati tot siropul si acesta se intareste, adaugati 1-2 linguri de apa si puneti-l din nou pe foc, pana devine din nou lichid.

800 ml frisca lichida se bate cu mixerul, apoi se incorporeaza in spuma de oua, usor, fie cu mixerul la viteza mica, fie cu o lingura

Eu am folosit pentru acest parfait 250 gr zmeura.

In doua tavi de tort cu fundul detasabil-deoarece am facut doua portii, am pus folie alimentara, pe care am lasat-o mai lunga la ambele capete pentru a putea acoperi inghetata. Am pus un strat de parfait, unul de zmeura, apoi din nou unul de parfait si unul de zmeura. Ultimul strat a fost de parfait. Puteti incorpora fructele direct in parfait, inainte de a-l pune in tava, insa amestecand usor, cu o lingura.

Am acoperit parfait-ul cu folie alimentara si l-am dat la congelator de seara pana dimineata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu