miercuri, 9 noiembrie 2011

Lapte de pasare

Va mai aduceti aminte de copilarie?
Eu, atunci cand ma gandesc la ea, pregatesc fie lapte de pasare, fie ciocolata de casa. Cand eram mica, ma miram cum poate bunica mea sa gateasca acest desert cu  "norisori". Il facea destul de rar, pe motiv ca "pasarile sunt micute si e tare greu sa adune atata lapte."
Nu am avut curajul sa incerc si eu pana in urma cu vreo doi cand, negasind in meniul niciunui restaurant, mi-am zis ca voi incerca sa ii fac eu pana cand voi reusi.

Si nu a fost greu. Mi-a iesit de prima data. Si de atunci il fac oricand cu placere.
Am pus la fiert un litru si 200 ml de lapte impreuna cu 3 plicuri de zahar vanilat.
In timp ce laptele a inceput sa fiarba, am amestecat 3 galbenusuri cu 3 linguri de zahar praf. Cand laptele a dat in clocot, am adaugat treptat spuma de galbenusuri si, la final, am lasat sa mai dea cateva clocote impreuna.
Odata ce laptele a fost gata, l-am luat de pe foc si l-am pus la racit.
Intr-un vas mare am pus apa la fiert.
Pana cand apa a inceput sa fiarba, am batut cele 3 albusuri spuma, iar cand spuma a fost gata am adaugat alte 2 linguri de zahar praf si am mai amestecat cu mixerul circa 2 minute.

Cu o lingura, am luat din spuma si am pus in apa fiarta. S-a format astfel cate un norisor pe care l-am lasat "sa fiarba" in apa, circa 5 secunde pe fiecare parte.
Cand a fost facut, pe fiecare l-am scos din apa si l-am pus sa se "scurga de apa" intr-un vas cu gaurele, in care spal fructele.

Cand toti norisorii au fost gata, am pus laptele intr-un bol, am adaugat norisorii si l-am lasat la rece.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu