duminică, 30 octombrie 2011

Cheesecake cu zmeura

Cheesecake-ul a devenit un desert pe care fiecare il pregateste asa cum doreste, fie dupa o reteta de pe internet sau dintr-o revista, fie dupa o reteta aflata de la cineva.
Pentru ca si eu facut mai multe feluri de cheesecake, de aceasta data am vrut sa incerc o reteta originala, mai pe gustul nostru. Stiam ca ne place ca aluatul sa fie subtire si crema cat mai fina. Zmeura am ales-o pentru ca mi se pare ca are un gust mai rafinat.
Blatul l-am pregatit din biscuiti zdrobiti. Eu am folosit 4 pachete de biscuiti, 2 pachete de biscuiti digestivi si 2 pachete de biscuiti clasici, in total 320 grame. Pentru tava care o folosesc de obicei, am nevoie de circa 300 gr de biscuiti.
Biscuitii i-am zdrobit pe un suport pentru tocat,

apoi i-am amestecat cu circa 125 grame de unt topit ( putin  mai mult de jumatate de pachet de unt).

Amestecul rezultat l-am intins pe fundul unei tavi circulare, cu fundul detasabil, tapetata in prealabil cu hartie de copt. Dupa ce l-am intins uniform, l-am presat cu spatele unei linguri pentru a forma un blat compact. Cand a fost gata, l-am pus la frigider, circa 20 minute, pana cand am preparat crema de branza.

Crema de branza am pregatit-o dupa cum urmeaza: continutul a 2 cutii de branza Philadelphia mari- 200 gr fiecare -  l-am amestecat cu mixerul cu 2 oua, 150 gr de zahar pudra si o lingurita de esenta de vanilie. Pentru ca aceasta crema sa fie fina, este necesar sa o amestecati cu mixerul circa 3-5 minute.
Dupa ce a fost gata, am turnat-o peste blatul de biscuiti si am introdus in cuptorul preincalzit pentru circa 50 minute la 180-200 grade. Am avut grija sa nu prinda crusta.


Cand s-a facut, am scos-o din cuptor si am pus-o la rece pentru circa 10 minute, timp in care am pregatit smantana. 300 grame de smantana le-am amestecat cu 100 gr zahar pudra si o lingurita de vanilie.
Am pus crema de smantana peste prajitura si am mai dat la cuptor circa 20-25 minute.

Cand a fost gata, am scos-o din cuptor si am lasat-o sa se raceasca complet. Fiecare felie am decorat-o cu zmeura decongelata, indulctia cu zahar pudra. Eu am avut zmeura congelata din vara, dar se gaseste si de cumparat, in supermarchet-uri.Evident, poate fi inlocuita si cu alte fructe: mure, afine sau citrice.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu