luni, 25 iulie 2011

Tarta frantuzeasca cu fructe

Nu cred ca sunt multi cei care nu au gustat o tarta frantuzeasca. Noi obisnuim sa le cumparam din Cora si, oricat de mult am incercat sa imi dau seama de pe eticheta, nu am identificat toate ingredientele, mai ales ca unele provin din tabelul lui Mendeleev.
Ca urmare, am zis sa incerc sa fac eu o tarta frantuzeasca sa vad cum este. Ei bine, a iesit foarte buna.
In ceea ce priveste blatul, l-am cumparat gata preparat, din supermarchet. Este destul de ieftin, in jur de 5 lei.
Este sub forma rotunda, asa ca l-am pus direct in tava si l-am copt circa 25 minute la 175 grade, apoi l-am pus la racit.

Am pregatit crema dupa cum urmeaza: am pus inr-o cratita, la foc mic, 1 cana de lapte cu 1/2 cana de smantana pentru frisca- se gaseste in Auchan, de ex., si 3 linguri de zahar si le-am lasat amestecand din cand in cand pana au inceput sa fiarba.
Intre timp, am amestecat 3 linguri de zahar cu 3 linguri de faina si 4 galbenusuri.
Cand amestecul de lapte a inceput sa fiarba, am turnat o treime din el peste compozitia de galbenusuri pentru a o dilua. Amestecul rezultat l-am turnat treptat in vasul cu lapte, pe foc si am amestecat continuu, pana cand a dat cateva clocote, iar compozitia a inceput sa se ingroase.
Cand a fost gata, am luat-o de pe foc si am pus-o intrun vas pe care l-am acoperit cu folie transparenta, dar nu la gura vasului, ci direct pe crema.
Cand s-a racit, am turnat peste blat.
Deasupra am pus fructe. Eu am folosit doua feluri de fructe, atat exotice- mango, amanas, mandarine, cat si fructe de padure, pentru ca ne plac amandoua. Le-am cumparat la kilogram din Auchan, congelate,aproximativ 250-300 grame din fiecare. Le-am lasat inainte sa se dezghete si sa se scurga. Evident, pot fi folosite si fructe proaspete.
Fructele le-am repartizat peste crema. Din sucul rezultat prin dezgetul lor, diluat cu apa, am pregatit gelatina. Cu un plic de Tort Gelle de la dr. Oetker, am pregatit, dupa instructiunile de pe plic, 200 ml de lichid pe care l-am pus peste fructe. A durat circa 10 minute sa se intareasca.

Ideal este sa serviti tarta dupa ce s-a racit de tot.
A iesit foarte buna, avea exact acelasi gust ca si cea din Cora, numai ca nu continea atatea E-uri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu